jueves, 5 de febrero de 2009

Como Facer O Currículum Vitae.


O CURRICULUM VITAE
1. ¿Que é ou curriculum vitae?.
O curriculum vitae (C.V.) converteuse nun documento imprescindible na hora de solicitar, por exemplo, un posto de traballo, unha beca, algún premio ou unha bolsa de viaxe.
Ou C.V. ten unha forma establecida que resulta moi útil coñocer. Ou curriculum serve para describir a traxectoria dunha persoa (seus estudos e coñecementos, a súa experiencia profesional e todolos datos que axudan a comprender a súa traxectoria profesional).
Debe coidadoso na súa elaboración porque ou curriculum é a tarxeta de presentación do solicitante e, en definitiva, é a primeira imaxen que adquiriu de quen ou presenta a empresa ou a institución a que vai dirixido. Con frecuencia é a clave para conseguir unha entrevista persoal para unha contratación laboral ou para unha axuda.
2. ¿Como se elabora ou curriculum vitae?
Ou C.V. é un resume dous datos persoais , académicos e profesionais . Para elaboralo correctamente é aconsellable facer ou borrador cunha lista exhaustiva de todo ou que se quere incluír nel e ordenala a partir do que se considere máis importante. Hase de facer unha selección e presentación intelixente dous datos, tendo moi en conta as necesidades dá empresa ou institución que solicita ou curriculum. En calquer caso, #deber+se ter en conta ou seguinte:
Aspectos formais :
* #Deber+se presentar sempre en papel branco, nunca en papel cuadriculado ou raiado. Debe presentarse en formato DIN A4.
* #Deber+se escribir nunha soa cara do folio. Hai que utilizar márxenes adecuados e deixar dous espazos entre vos párrafos.
É aconsellable que vos diferentes apartados vaian encabezados por un título destacado con maiúsculas, letra negrita, etcétera para facilitar a lectura é a selección dous datos.
* Debe presentarse mecanografiado, salvo nalgunhas ocasións en que se pide expresamente manuscrito. Se se dispón de ordenador, é aconsellable utilizar un procesador de textos para poder utilizar maiúsculas, cursivas, negritas, diferentes tipos de letra, etcétera.
* Non debe ser demasiado extenso, entre dous e catro folios.
* #Deber+se presentar sen correcciones nin erros ortográficos
* Debe ser sempre orixinal. Non debe presentarse fotocopiado e, por elo, é convinte imprimir tantos orixinais como sexan necesarios.
* A redacción debe ser coidada, a fin de dicir só aquelo que queremos transmitir.
* A información ten que ser exacta. Vos datos han de ser expostos de maneira breve, concreta e sincela. Non son necesarias ls explicación.
* Ou curriculum debe ser positivo.
Non hai que explica-os fracasos ou vos suspensos. Hai que evitar as referencias íntimas e vos problemas personais.
* Non débese utilizar un estilo narrativo baseado na primeira persoa (eu)
. * Ou curriculum debe rematar co lugar, a data e a firma.
Contido
Ou curriculum debe estar ben estructurado nos seguintes bloques, ben entendido que é posible modificar esta estructuración, tendo en conta as necesidades do que ou elabora ou as da institución ou empresa que ou solicita. En primeiro lugar, un apartado sobre a identificación do autor e tódolos .
DATOS PERSONAIS
Nome e apelidos
Dirección particular (pódese incluír unha segunda dirección e teléfono, por exemplo, dirección durante ou verán , Semana Santa ou Nadal, para facilitar a localización).
Código Postal e Cidade
Teléfonos
Número do DNI ou pasaporte
Lugar e data de nacemento
Permiso de conducir
Opcionalmente, segundo ou caso, estado civil (tense f illos, ou nome e idade de cada un), realizouse ou non ou serviz ou militar ou a prestación civil sustitutoria, cidadanía, etc. Evite vos datos inútiles (por exemplo, estatura, profesión dúas pais, número de afiliación á Seguridade Social, etcétera).
Ou apartado seguinte debe incluír a FORMACIÓN E ESTUDOS e pódese dividir en dous subapartados:
Títulos oficiais e datos académicos
Diplomatura/Inxeniería Técnica; Licenciatura/Ingeniería (denominación, Universidade, data de expedición).
Tese de Licenciatura (Título, director, data de lectura, centro, cualificación).
Doutorado (Título dá tese doutoral, director, data de lectura, Universidade, cualificación).
Non caso de recibir premio extraordinario fin de carreira ou de doutorado, debe facerse constar non apartado correspondente.
Vos títulos deben figurar por orde cronológico e débense indicar só vos títulos superiores; así, non débense dicir que se teñen ou título de Graduado Escolar se se é Licenciado. Non débense poñer as notas do bacharelato nin as dá carreira, salvo non caso de que se haia obtido ou premio extraordinario; en ocasións, se ou expediente académico é brillante, pode ser convenente presentar un resume do mesmo (por exemplo, número de matrículas de honor, de sobresaíntes e de notables, ou ben a cualificación media). Fáltanse algúns anos para rematar a carreira, debe especificarse claramente (se este é ou caso) que se ten aprobado ou primeiro ciclo completo (engadirse que, ademais ten aprobada algunha signatura do segundo ciclo).
Outros estudos e formación complementaria
Aquí débese incluír os outros estudos (formación non reglada,formación non oficial, cursos e cursillos) que completen a formación do interesado. Esta información debe presentarse distribuída por grupos de materias (idiomas, informática, etc.), co nome dos títulos obtidos, o centro en que se seguiu os estudos, a duración (número de horas lectivas) dos mesmos, o seu contido e o ano en que se cursaron.
En canto aos idiomas, pódese expresar a competencia de dúas formas diferentes; unha, diferenciando os coñecementos segundo catro conceptos: falar, ler, entender e escribir e indicando para cada un deles o nivel alcanzado (elemental, medio ou superior). A outra é dicir o nivel con que se fala e escribe o idioma en cuestión. Neste apartado é especialmente importante dicir a verdade e non arriscarse a perder toda a credibilidade dicindo que se domina un idioma sen que sexa certo.
En canto á informática, se se pode certificar os coñecementos aportando un título, mellor. Se iso non é posible, pero se domina o manexo dun ordenador con facilidade, pódese dicir "coñecementos de informática a nivel de usuario" e especificar os programas que se dominan (contorna Windows, Microsoft Word, Excel, Access, etc.). Se se é capaz de programar, é tamén importante destacalo.
O tercer apartado dun curriculum é o dedicado á EXPERIENCIA PROFESIONAL.
Este é o apartado máis importante para persoa que debe facer a selección; por conseguinte, débese citar todos os tipos de experiencias ou coñecementos de tipo práctico que se posúen en función do traballo ou da beca que se está solicitando. É necesario describir todos os traballos que se realizaron, aínda que, aparentemente, sexan pouco importantes e leváronse a cabo sen contrato. Débese indicar o periodo de tempo en que se traballou, o nome e a actividade da empresa, o lugar de traballo e as tarefas desempeñadas, e débese seguir unha orde cronológico (mellor, dos traballos máis recentes aos máis antigos). Tendo en conta estas recomendaciones, este apartado do curriculum pódese dividir nos seguintes sub-apartados:
Experiencia profesional: Débese incluír aquí as actividades estrictamente laborais.
Outras experiencias profesionais: Pódese facer constar os traballos que se efectuaron sen contrato. Por exemplo, se se foi becario de colaboración na Universidade, se se participou nun convenio de cooperación educativa universidade-empresa, se se foi coordinador dun grupo de traballo, se se formou parte dunha asociación na que se levou a cabo a planificación dalgúns actos, etc.
Actividades profesionais non estrictamente laborais:
Aquí pódese incluír, se procede, actividades como:
c1) Actividade docente: Se se ha impartido cursos, seminarios, conferencias, etc.
c2)Proxectos de investigación en que se participou. En caso de ser investigador principal hai que destacalo. En calquera caso, débese indicar o título do proxecto, a duración, o nome do investigador principal, o tipo de vinculación ao proxecto e a cuantía e o organismo que o financiou.
c3) Publicacións: Hai que distinguir entre as obras de creación persoal (por exemplo, traballos de investigación publicados, libros orixinais, etc.) doutras publicacións como, por exemplo, traducións, revisiones ou compilaciones de obras doutros autores. En todos os casos débese indicar o título, o ano de edición, a editorial e a cidade en que está establecida, a extensión da publicación, o número de edicións e, no caso dos artigos, a revista en que foi publicado.
c4) Organismos aos que se pertenceu: entidades académicas ou profesionais, indicando a antigüidade nas mesmas, as responsabilidades exercidas nelas, etc.
c5) Distincións e premios obtidos.
Pódese terminar cun apartado dedicado a DATOS COMPLEMENTARIOS, como son actividades culturais, deportes, actividades dentro dunha asociación, indicando soamente as actividades que poden ser interesantes para o destinatario do curriculum. Por exemplo, se se está optando a unha praza de profesor non se debe incluír, por resultar irrelevante, que se foi Alférez nas Milicias Universitarias ou que se é afeccionado ao esquí náutico. Si pode resultar interesante incluír as estancias que se realizaron durante o periodo de estudos ou nas vacacións, indicando sempre o nome do organismos, o tema ou o labor desenvolvido, o lugar e a data.
REFERENCIAS. Pode ser útil incluír no currículum o nome, a dirección e o teléfono das persoas que poidan dar referencias do traballo de quen presenta o curriculum.
LUGAR, DATA E FIRMA.
Termine sempre o curriculum coa data e a firma.
Un último consello: Nunca inclúa no curriculum información falsa, xa que en calquera momento pódese esixir a documentación que xustifique a información incluída nel e en caso de non poder aportala, quedaríase como un embustero. Nunca se debe explicar no currículum cales son a pretensións económicas, nin as causas polas que se desexa cambiar de traballo, porque, se é necesario, eses temas trátanse na entrevista ás que os empleadores adoitan citar aos seleccionados á vista dos datos do curriculum.
3. Exemplo de curriculum
1. DATOS PERSOAIS
2. FORMACIÓN E ESTUDOS
2.1. Datos académicos
2.2. Formación complementaria
3. EXPERIENCIA PROFESIONAL
3.1. Experiencia profesional
3.2. Outras experiencias profesionais
3.3. Actividades profesionais, non estrictamente laborais
4. DATOS COMPLEMENTARIOS
5. REFERENCIAS
Lugar e data
Firma

1 comentario:

  1. Non me gusta nada. É demasiado longo e moi árido de ler.

    Dá a impresión de que é a copia dalgunha información que atopaches por Internet sobre o currículum e nin sequera puxeches a dirección web onde se pode consultar esta información.

    ResponderEliminar